Hva bør man velge som første barutstyr
Hei folkens. Jeg har nettopp kommet i gang med å lage cocktails hjemme etter at jeg leste noen av rådene om mikseglass og shakere, og nå føler jeg at jeg mangler et grunnlag for å følge oppskriftene riktig. Måleverktøyet jeg bruker er egentlig bare et gammelt kjøkkenmål, og det gir aldri helt samme mengde når jeg tester ulike drinker. Shakeren jeg har er litt for tynn i materialet, så den blir fort kald og vanskelig å holde når jeg rister med is. Derfor håper jeg noen kan dele erfaringer om hvilket utstyr som gjør læringen lettere uten å kjøpe alt på en gang.
14 visninger

God morgen. Jeg kjente igjen mye av dette og fant ut at et lite sett med Barutstyr Oslo gjorde starten mye enklere. Jeg skaffet meg en jigger som hadde tydelige mål, og det gjorde oppskriftene langt mer presise. Et mikseglass med tykkere vegger hjalp også siden det tålte både is og rask omrøring uten å sprekke eller bli uklart. Jeg merket at shaker laget for barbruk ga bedre kontroll fordi den holdt tett og ikke ble vanskelig å håndtere. Det var nok til å få en helt annen flyt når jeg lærte teknikkene.